Prima Powerin integroidut teknologiat tekevät ohutlevyntyöstöstä tuottavampaa EuroBLECH 2024 -messuilla

Hannover, 22.–25.10.2024 – Ohutlevyntyöstöteknologioiden edelläkävijä Prima Power tulee osallistumaan 27:ttä kertaa järjestettäville kansainvälisille EuroBLECH-messuille. Messujen tämän vuoden The Power of Productivity -teeman mukaisesti Prima Power esittelee messuvieraille, kuinka sen tarjoamat dynaamiset ratkaisut nostavat valmistajien tuotantoprosessit uudelle tasolle.

Evolve by integration -lupauksensa mukaisesti Prima Power esittelee tehokkaita modulaarisia ja skaalautuvia teknologioita, jotka mukautuvat asiakkaiden vaihteleviin tarpeisiin. Messujen kohokohtiin kuuluvat uusi Platino Linear® -2D-laserleikkauskone Compact Server -purku/lastausjärjestelmällä, sähköservokäyttöisestä eP Genius 1030 -särmäyspuristimesta ja antropomorfisesta 7-akselisesta robotista koostuva taivutusrobottisolu sekä Shear Genius® EVO lävistys- ja kulmaleikkausjärjestelmästä ja Express Bender -taivutusautomaatista koostuva joustava PSBB-valmistusjärjestelmä. Kaikkia näitä ratkaisuja ohjataan Prima Powerin suunnittelemalla, kattavalla ohjelmistoekosysteemillä. Jokainen tuote on suunniteltu varmistamaan ohutlevyvalmistajien kokonaisvaltainen tehokkuus tuottavuudesta, joustavuudesta ja laadusta tinkimättä.

Platino Linear ja Compact Server – Luotettava ja tuottava ratkaisu kustannustehokkaaseen 2D-lasertyöstöön

Prima Powerin uusi Platino Linear 1530 -2D-laserleikkauskone 8 kW:n kuitulaserilla on tehokas ja helppokäyttöinen ratkaisu kaikenlaisten materiaalien ja muotojen työstämiseen erinomaisella laadulla. Tässä koneessa Prima Powerin asiantuntijuus ja erinomainen laatu yhdistyvät edullisiin hankinta- ja käyttökustannuksiin. EuroBLECH 2024 -messuilla Platino Linearia esitellään koneen kokonaiskannattavuuden lisäämiseen suunniteltujen ominaisuuksiensa kanssa.
Platino Linearin huoltovapaa lineaariteknologia parantaa koneen käyttöastetta ja takaa korkean energiatehokkuuden ja pienemmät käyttökustannukset. Sen 22 % pienempi tilantarve tarjoaa luokkansa parasta tuottavuutta neliömetriä kohti. Lisäksi kone mahdollistaa pienemmät kappalekohtaiset kustannukset jopa 40 %:n leikkauskaasusäästöjen, pienemmän energiankulutuksen ja jopa 96 %:n levyn käyttöasteen ansiosta. Edistykselliset leikkausoptiot, kuten GAS MIXER Cut ja ECO TOUCH Cut, optimoivat leikkausprosessit lisäämällä nopeutta sekä vähentämällä leikkauskaasun kulututusta ja purseen määrää erilaisia materiaaleja työstettäessä.
Vain vähän lisätilaa tarvitseva Compact Server -lastaus-/purkujärjestelmä optimoi tuottavuutta neliömetriä kohti, mikä tekeekin siitä yhden Prima Powerin suosituimmista automaatioratkaisuista. Se takaa luotettavuuden ja toimintojen helpon hallittavuuden saumattomalla integraatiollaan sekä lisää tehokkuutta tarkalla materiaalien ja valmiiden kappaleiden käsittelyllään.

Taivutusrobottisolu – Modulaarinen ja integroitu ratkaisu ympärivuorokautiseen raskaaseen käyttöön

Messuilla esiteltävä Prima Powerin taivutusrobottisolu integroi automaattisella työkalunvaihtajalla varustetun eP Genius 1030 -särmäyspuristimen 7-akseliseen antropomorfiseen robottiin. Robotti yhdistää särmäyspuristinsolun huipputason Night Train® -varastoon ja tekee kokonaisuudesta näin joustavan valmistusjärjestelmän. Tämä kokoonpano mahdollistaa monipuolisen ja intensiivisen tuotannon taaten erinomaisen tehokkuuden ja toistotarkkuuden. Robotin joustavuuden ja sähköservokäyttöisen särmäyspuristimen tarjoaman laadun ansiosta taivutusrobottisolu maksaa itsensä nopeasti takaisin.
Taivutusrobottisolu on kannattava sekä pieniä että suuria eriä työstettäessä helpon kappaleohjelmoinnin, automaattisen tarraimenvaihdon ja modulaarisen, automaattisen työkalunvaihdon ansiosta. Solun työkalunvaihto onkin keskimäärin 30 % nopeampi kuin markkinoiden muilla ratkaisuilla. Taivutusrobottisolu on täydellinen miehittämättömässä tuotannossa: se mahdollistaa täyden automaation poistaen kaiken tarpeen manuaaliselle työlle, lukuun ottamatta valmiiden kappaleiden poistoa työskentelyalueelta.

Robotin suorittamaan automaattiseen materiaalinkäsittelyyn kuuluu materiaalin poiminta Night Train -vaunusta sekä kappaleen keskitys, kääntäminen levynkääntäjällä (jos tarpeen), taivutus ja lavalle kuormaus. Automaattinen tarraimenvaihto tapahtuu taustalla silloin kun automaattinen työkalunvaihtaja (ATC, Automatic Tool Changer) vaihtaa eP-särmäyspuristimen työkalun. Taivutusrobottisolu voidaan integroida Prima Powerin joustavaan valmistusjärjestelmään: näin saavutetaan täysin miehittämätön tuotanto, jossa yhdistyvät materiaalin lävistys, leikkaus ja taivutus sekä erilaiset välivaiheet ja automaattiset käsittelyprosessit.

Joustava PSBB-valmistusjärjestelmä – Markkinoiden johtava ratkaisu paneelien valmistamiseen

PSBB-linja (Punch (lävistys) + Shear (kulmaleikkaus) + Buffer (välivarastointi) + Bend (taivutus)) on täysin integroitu järjestelmä, joka on ihanteellinen suorakulmaisten kappaleiden ja ohuiden materiaalien työstämiseen. EuroBLECH 2024 -messuilla esittelyssä oleva järjestelmä sisältää Shear Genius 1530 EVO -lävistys- ja kulmaleikkauskoneen ja Express Bender EBe 2726 FM -taivutusautomaatin. PSBB-linjan integroitu automaatio mahdollistaa ympärivuorokautisen, automatisoidun sarja-, erä- ja massatuotannon. Lisäarvoa tuottamattoman manuaalisen työn vähentymisen ansiosta PSBB takaa neljä kertaa paremman tuotantotehokkuuden perinteisiin valmistussoluihin verrattuna. Ainutlaatuinen, 40 vuoden historia teknologisen integraation parissa mahdollistaa Prima Powerin tarjota markkinoiden johtavia, itse suunniteltuja ja valmistettuja järjestelmiä, joissa koneet, automaatiolaitteet ja ohjelmistot yhdistyvät toisiinsa saumattomasti.

Shear Genius 1530 EVO on suunniteltu suorakulmaisten kappaleiden ja paneelien valmistukseen, ja se mahdollistaa sekä pienimmät kappalekohtaiset kustannukset että suurimman tuottavuuden. Se yhdistää erilaiset prosessit, kuten lävistyksen, kierteityksen, muovauksen, merkinnän ja kulmaleikkauksen, ja koneen työkalurevolveriin mahtuu jopa 600 työkalua ilman erillistä työkaluvarastoa. Tämä integraatio takaa lyömättömän tuottavuuden suorakulmaisten kappaleiden työstössä sekä luotettavimman kappaleenerottelun huipputason laadun varmistamiseksi. Koneen leikkauspituus on luokkansa paras, ja se vähentää kulmaleikkurin iskujen määrää ja lyhentää sykliaikaa. Tämä mahdollistaa aidosti kestävän tuotannon korkean levyn optimoinnin (20 % parempi kuin perinteisillä teknologioilla), matalan virrankulutuksen (-25 % verrattuna perinteisiin teknologioihin) ja vähäisemmän huoltotarpeen ansiosta. Yksitellen levyjä lastaavan FL-varaston integrointi tekee ratkaisusta tehokkaan ja taloudellisen tilanteisiin, joissa materiaalia on vaihdettava nopeasti.

EuroBLECH-messuilla esillä olevaan PSBB-linjaan on integroitu Express Bender EBe2726 FM. Tämä täysin sähköservokäyttöinen taivutusautomaatti laajentaa tuotantolinjan taivutuskapasiteettia uudella 264 mm:n taivutuskorkeudellaan (+30 % verrattuna tavanomaisiin taivutusautomaatteihin), mikä tekee siitä entistä soveltuvamman sähkökeskusten, postilaatikkojen, pukukaappien, arkkitehtonisten rakenteiden ja tulipesien valmistamiseen. DNP-lisälaite (Device for Narrow Parts = Lisälaite kapeille kappaleille) mahdollistaa myös kapeiden kappaleiden ja profiilien taivutuksen. EuroBLECH-messuilla näytillä olevan Express Benderin pääominaisuuksiin kuuluvat edistykselliset kulmaohjausjärjestelmät, kuten Thickness Measurement System (TMS), joka mittaa levyn paksuuden automaattisesti taustalla, sekä patentoitu Advanced Profile Inspection (API), joka suorittaa taivutuksen korjauksia halutun taitoskulman saavuttamiseksi vaadittujen raja-arvojen sisällä.

Prima Powerin digitaalinen ekosysteemi – Kaikki samassa ohjelmistopaketissa

Prima Powerin NC Expressin® ja Tulus® Officen sisältävä ohjelmistopaketti on tärkeässä asemassa jatkuvan ja integroidun tuotantovirran kehittämisessä. Nämä ohjelmistoratkaisut virtaviivaistavat ohjelmointiprosessia huomattavasti ja näin lyhentävät tuotannon asetusaikoja sekä parantavat koneiden tehokkuutta. Ne integroituvat Prima Powerin koneisiin täydellisesti taaten koneiden saumattoman toiminnan sekä kokonaisvaltaisen tuotannon hallinnan.
NC Express on Prima Powerin koneiden ohjelmointiin suunniteltu monipuolinen CAM-ohjelmisto. Siinä on edistykselliset työkalureitin generointi- ja optimointialgoritmit, jotka tehostavat automaattista ohjelmointia. Erityisesti paneelien taivuttamiseen suunniteltu uusi NC Express BEND esitellään ensimmäistä kertaa EuroBLECH 2024 -messuilla. Se virtaviivaistaa ohjelmointia, lyhentää asetusaikoja sekä tehostaa tuottavuutta
Kokonaisvaltaisen tuotannon suunnittelun ja seurannan integroituna MES-alustana toimiva Tulus Office antaa käyttäjälle reaaliaikaista tietoa ja analytiikkaa tuotantotehokkuuden optimoimiseksi

EuroBLECH 2024 -messuilla Prima Power alleviivaa yrityksen sitoumusta innovatiivisten ja tehokkaiden ohutlevyteollisuuden ratkaisujen kehittämiseen. Prima Powerin suorituskykyiset, modulaariset ja skaalautuvat teknologiat ovat laajennettavissa tarpeen mukaan, aina yksittäisistä koneista täysin automatisoituihin järjestelmiin, mikä mahdollistaa kestävän kasvun ja tuotantokapasiteetin saumattoman lisäämisen. Käväise Prima Powerin osastolla tutustumassa, kuinka nämä edistykselliset teknologiat voivat mullistaa tuotantoprosessisi.

Prima Powerin osaston löydät hallista 12 paikalta B146.

KLIKKAA TÄSTÄ NÄHDÄKSESI KUVAT JA KUVATEKSTIT